Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Rabu, 11 Disember 2013

Shaklee Set Sesuai Bagi Ibu Bekerja dan Menyusu

Tugas dan tanggungjawab seorang ibu memang berat. Walaupun penat dan mencabar terutamanya kalau anak-anak jenis yang lasak ;) kita sebagai ibu kena keep cool and beringat yang kita kena beri yang terbaik kita mampu dan ikhlas menjalankan tanggubgjawab itu. Anak-anak adalah anugerah Allah and tak boleh kita abaikan.

Tambahan lagi ibu-ibu yang bekerja..memang lah penat. Boleh katakan sehari suntuk bekerja kan. Hari bermula awal pagi menyediakan persiapan anak untuk sekolah atau nursery, kemudian hantar ke sekolah, 8 jam di tempat kerja, selesai kerja ambil anak, readykan dinner, basuh pinggan mangkuk, kemaskan tempat makan kalau bersepah, kemaskan dan basuh pakaian, nak tengok anak siapkan homework, nak sediakan suami kopi atau teh dan akhirnya bila dah tak de permintaan dari family baru lah boleh duduk rehat atas katil and tidur :) And the cycle continues hahaha

Memang penat dan kadang-kadang mengeluh tension gak..tapi saya cuba remind diri saya bahawa saya kena ikhlas dan ini sememangnya tanggungjawab yang diamanahkan pada saya. Jangan menyesal kemudian hari.

Jadi bagaimana saya pastikan kesihatan saya terjaga untuk jadi Supermom ni?? Simple je, saya pastikan saya ambil supplement vitamin Shaklee so that my body gets all the nutrients it needs! Saya pilih Shaklee because it naturally works!

Saya lebih bertenaga dari siang ke malam walaupun banyak bekerja dan berjaga malam menjaga anak; jarang sakit demam, batuk dan selsema alhamdullilah..rasa tak pernah ambil MC lagi kot tahun ni. Sakit memang ditentukan Tuhan tapi saya tetap berusaha menjaga kesihatan saya. Prevention is better than cure because medical expenses are very expensive nowdays..and i don't want to go thru the bad and stress ordeal semasa terlantar sakit.

Everyday i take these Shaklee Vitamins:
Vitalea- multivitamin and minerals
Vit B- for energy and stress relief
ViT C- to strengthen body immunity and for healthy skin
Lecithin - untuk pecah lemak bagi greasy food yang i suka makan ;)
Omega Guard - untuk eliminate cholesterol, DHA untuk anak dan meningkatkan perkembangan dan daya ingatan otak ( lepas beranak tiga memang i makin lupa)
Alfalfa - milk booster and detox badan
ESP - source of protein for energy etc dan memekatkan susu badan

So, kalau anda pon nak sihat macam saya..hubungi saya sekarang di 0122955360 (sms/whatsapp) atau email hanihai77@yahoo.com or hanihai@gmail.com untuk pembelian vitamin Shaklee atau pertanyaan lanjut.Boleh beli supplement yang hanya anda perlukan mengikut kesesuaian bajet anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan