Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Jumaat, 6 Disember 2013

Set Shaklee Omega Guard Untuk Ibu Menyusu

Sebagai ibu kepada 3 orang anak dan masih bekerja, sudah tentu saya sentiasa sibuk menguruskan dan megimbangkan masa antara kerja dan keluarga. Tambahan lagi saya masih menyusu anak perempuan saya yang berusia 8 bulan. Kerana bekerja dan lifestyle yang hectic tinggal di bandar, ada kalanya saya tidak berkesempatan untuk memasak di rumah. Jadi terpaksalah makan di luar.Bezanya bila makan di luar ni, berkemungkinan bezanya adalah badan kita tak menerima kesemua nutrisi yang diperlukan badan. Nak kerap makan di restaurant yang menyediakan makanan sihat pula, kos untuk makan sekeluarga agak tinggi sikit ;)  Walaupun saya cuba pastikan untuk mengambil makanan seimbang dan berkhasiat, saya tetap mengambil supppement penting yang diperlukan bagi memastikan saya kekal cergas dan sihat untuk menjalankan kewajipan saya sebagai isteri dan ibu setiap hari.

Saya mengambil Omega Guard bersama set vitamin Shaklee yang lain kerana ianya mengandungi Omega 3 DHA & EPA yang bagus untuk diri saya dan bayi saya. Lepas melahirkan anak saya dapati saya mudah lupa..kalau orang-orang tua kata sebab urat putus masa bersalin ;) Kadang-kadang rasa tension juga bila kerap sangat lupa benda..mungkin juga kerana stress skit kerana sibuk kerja dan menguruskan anak-anak yang masih kecil. Di samping tu, Omega 3 membantu saya mengatasi masalah sakit-sakit sendi. Badan penat mengurus rumah, kadang-kadang tu terpaksa mendukung anak sambil bekerja dan tidur malam pula berkongsi dengan anak-anak yang tido buas ;) macam mana tak sakit badan. .hihi Omega 3 juga mampu membantu mengawal berat badan..saya bukanlah nak diet untuk kurus pon kerana saya nak menyusu baby sampai 2 tahun..menyusu pon memang membantu membakar lemak..yang penting berat badan tidak bertambah berat. Lastly saya amik Omega 3 ni sebab saya nak yang terbaik untuk perkembangan minda bayi saya yang masih menyusu badan. Semua ibu-ibu nak anak yang cerdik bukan? :)

Jadi ibu-ibu di luar sana..jika anda pon mempunyai experience atau masalah yang sama seperti saya,  saya syorkan untuk mengambil Omega 3 ni..Set Shaklee memang lengkap.

Jadi apa lagi hubungi saya untuk pembelian dan keterangan lanjut. Call 0122955360.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan