Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Khamis, 23 Januari 2014

Set Kehamilan Shaklee: Kekal sihat,bertenaga & berseri

Saat dapat tahu kita hamil adalah saat yang paling indah bagi sepasang suami isteri.Setuju? Saya memang suka bila hamil. Buka setakat seronok ada baby dalam perut dan bakal menimang cahaya mata..saya cherish masa 9 bulan saya mengandung tu. Wanita mmg istimewa sebab dapat rasai pengalaman tu. Masa mengandung kulit saya pada 2nd trimester selalunya lebih licin tanpa jerawat, muka pon tak berminyak. Rambut pon lebat dan sihat berkilat. Muka orang kata berseri :) Bulu roma pon tak de..licin je kulit

Masa mengandung badan wanita akan alami proses perubahan besar begitu juga hormon. Bagi sesetengah wanita mereka akan mengalami simptom atau pengalaman yang menyukarkan semasa mengandung. Antara kesan sampingan bila mengandung adalah:
- muntah2 semasa pagi/morning sickness
- loya
- badan cepat letih
- mengantuk
- kaki kebas/cramp
- sakit belakang
- bengkak air
- hilang selera makan
- kulit berjerawat
- perut sebu
dan bermacam-macam lagi.

Jika anda mengalami masalah ini jangan takut untuk mengandung :)

Semua simptom tersebut boleh diatasi sekiranya kita pandai menjaga diri dengan baik. Masa mengandung kita perlu bersenam. Jangan jadikan mengandung alasan untuk tidak bersenam. Lakukan senaman ringan bagi menguatkan otot badan terutamanya otot pelvik. Anda boleh lakukan Kergel exercise bagi membantu anda semasa bersalin nanti. Berjalan atau berenang adalah satu senaman yang baik. Amalkan juga pemakanan yang baik dan seimbang kerana nutrient cukup diperlukan untuk pertumbuhan bayi yang baik dan sihat. Pastikan anda dapatkan rehat secukupnya. Jika perlu ambil masa 5 atau 10 minit semasa bekerja untuk power nap jika badan anda mula letih. Wanita mengandung perlu makan sedikit tetapi kerap..5 kali sehari. Sediakan beberapa paket biskut dalam bag in case anda berasa lapar semasa bekerja. Banyakkan makan buah bagi mendapatkan serat yang cukup untuk elakkan dari sembelit. Elakkan pengambilan kopi, teh, air berkarbonat dan bergula tinggi serta makanan yang mentah seperti sushi dan mempunyai kandungan merkuri tinggi seperti shark's fin. Minum susu bagi sumber kalsium bagi menguatkan tulang anda bagi menampung badan yang semakin membesar.Jika anda agak cerewet dengan soal makan dan mempunyai jadual harian sibuk, saya syorkan pengambilan supplement Shaklee yang serba lengkap nutrisinya.

Ramai ibu yang juga pengguna Shaklee yang kekal cergas sihat dan cantik walaupon sedang sarat mengandung. Dan insya Allah..komplikasi semasa bersalin dan selepas bersalin dapat dielakkan. Bila wanita mengandung sihat bertenaga tiada lagi masalah kelesuan, stress kerana masih kuat untuk menguruskan kerja dan rumahtangga di samping kekal menarik.

Jadi jika anda nak dapatkan set hamil Shaklee ini aila hubungi saya di 0122955360 untuk pembelian atau maklumat lanjut. Saya tawarkan COD di TTDI Jaya Shah Alam dan kawasan sekitarnya. COD di Gombak dan Taman Melawati pada hujung minggu. Lain-lain tempat melalui pos.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan