Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Selasa, 7 Oktober 2014

Shaklee Energising Soy Protein membantu berkesan mengatasi masalah kulit berjerawat dan berjeragat untuk kelihatan lebih cantik dan cerah

Shaklee Energising Soy Protein atau lebih popular dikenali sebagai ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

ESP diperbuat daripada kacang soya bukan GMO ( Genetically Modified Organism) dengan kandungan 14g protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan yang baik untuk kesihatan jantung.

Protein soya yang mengandungi asid amino penting ini membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.

Protein soya juga mempunyai paras glisemik indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal yang sesuai bagi pesakit diabetik.

Protein soya juga membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Bagaimana ESP membantu dalam kecantikan kulit?

Protein terdiri daripada asid amino. Apabila kita memakan protein, sistem penghadaman badan akan memecahkan protein tersebut kepada asid amino yang kemudiannya akan melalui darah dan dibawa keseluruhan badan. Sel badan akan memilih asid amino yang diperlukan untuk pembinaan sel tisu badan baru, antibodi, hormon, enzim dan sel darah.

Terdapat 22 jenis asid amino, setiap dengan karakter tersendiri. Terdapat 8 asid amino penting. Tanpa 8 asid amino ini, badan kita tidak berupaya untuk membina protein.Protein bukan saja satu bahan tetapi terdapat ribuan jenis bahan yang mempunyai fungsi tersendiri. Asid amino penting ini mesti diada dalam pemakanan seharian kita kerana badan kita tidak boleh menghasilkannya.

Protein lengkap yang mengandungi kesemua asid amino penting datang daripada sumber haiwan seperti daging, ayam, ikan, telur, susu dan produk tenusu, keju dan soya. Kekacgang dan legum mengandungi hanya sebahagian asid amino penting.

Protein adalah perlu bagi merawat tisu yang lama, rosak atau mati bagi membina tisu baru.
  • sel darah putih berganti setiap 10 hari 
  • sel dalam saluran gasrtrointestinal dan platlet darah bertukar ganti setiap 4 hari
  • Sel kulit bertukar ganti setiap 24 hari
  • Lebih 89% molekul badan bertukar ganti setiap tahun
Kulit, rambut, kuku, otot dan mata semua diperbuat dari protein. Begitu juga sel yang membina hati, jantung, buah pinggang, paru-paru, saraf, otak dan kelenjar. Bahagian badan yang paling aktif menggunakan protein adalah hormon-hormon yang dikeluarkan dari pelbagai kelenjar seperti - thyroxin dari kelenjar tiroid, insulin dari pankreas dan pelbagai hormon lain dari kelenjar pituari - termasuklah juga tisu lembut, organ penting serta otot. Kesemua ini memerlukan simpanan yang kaya dengan protein.

Kini anda tahu kepentingan protein pada badan, maka sebab itu lah mengapa Shaklee ESP berkesan dalam membantu pembaharuan sel kulit bagi menampilkan kulit yang lebih cantik, sihat dan cerah. Terdapat pelbagai kombinasi supplement vitamin Shaklee bagi menangani pelbagai jenis masalah kulit seperti jerawat, jeragat, ketuat, kulit sensitif, berminyak , kering atau ekzema.  Hubungi saya untuk maklumat lanjut dan pembelian. Grab cepat sebab October ada promosi ESP untuk anda lebih berjimat.

ASMA
sms/whatsapp 0122955360





Tiada ulasan:

Catat Ulasan