Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Jumaat, 10 Oktober 2014

Shaklee Breastfeeding Set Membantu membanyakkan susu selepas kelahiran

Nak share testimoni cousin i baru je deliver her first baby. Masa dia hamil ada message i bertanyakan set Shaklee untuk susu badan. Dia kata nak be prepared sebab untuk first baby ni nak breastfeed and nak pastikan ada susu badan. Maklumlah tiada pengalaman lagi. Macam saya dulu juga. Bukan senang sebenarnya untuk semua ibu untuk menyusu badan ni. Macam-macam dugaan. Dulu first time pon susu sikit sangat sampai risau baby tak cukup minum. Dah menangis i sedih. But dengan tunjuk ajar, teknik dan pemakanan yang betul serta sokongan moral keluarga alhamdullilah walaupun pada mulannya saya hampir give up. Second baby tiada masalah bagi saya untuk menyusu badan. Bila lahirnya anak ketiga saya yakin masih boleh menyusu badan lagi. Tapi memandangkan baby terus kena masuk incubator dan berpuasa tak dapatlah saya menyusu betul-betul. Doctor suruh pam tapi susu sangat sikit. May be sebab penat, stress dan no stimulation dari baby sendiri. Time nilah seorang nurse yang simpati dengan saya cadangkan set Shaklee untuk banyakkan susu badan. Alhamdullilah berkesan lalu saya teruskan. Banyak juga benefitsnya pada kesihatan dan kecantikan badan.

Ok berbalik pada kisah cousin saya tu, dia tak minum Shaklee ESP lagi waktu dia hamil last trimester sebab katanya dia tak biasa lagi dengan rasa soya tu. Shaklee ESP memang bukan rasa manis macam air soya biasa kita minum tu. Yang kita minum tu bukan rasa pure sebab dah ditambah banyak gula. Tapi saya suka ESP ni sedap.Mungkin sebab saya pon dah biasa minum soya tak bergula masa kat korea dulu. Tapi boleh je campur ESP ni dengan minuman lain seperti Ribena, sunquick etc asal jangan air didih, air kopi atau teh. OK berbalik semula pada cousin i hihihi... Dia kata mula-mula memang susu badan sikit bila dah selamat lahirkan baby. And baby pulak tak pandai nak direct feeding lagi sampai luka puting. So terpaksa pam susu badan and bagi botol.Tambah pula baby kena jaundis. So cousin i pon tekad nak banyakkan susu paksa gak diri minum ESP semula untuk baby. ALHAMDULLILLAH kata dia memang susu banyak keluar.

Haaa itulah ceritanya. SHAKLEE ESP ni memang membantu. Even clients i terdulu dan current pon yang menyusu badan and ada yang anak twins semua amalkan Shaklee ESP ni. Berkesan. Sekali repeat order mesto beli 2 canisters.

Mari cuba Shaklee ESP and grab October promo. Suami-suami patut beli ni sebagai hadiah untuk isteri dan bayi.

Hubungi saya di 0122955360.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan