Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Khamis, 15 Mei 2014

Shaklee Chewable Vitamin C mudah dikunyah dan dimakan oleh kanak-kanak dan dewasa


Kebaikan Vitamin C

Saintis dan penyelidik telah membuktikan bahawa Vitamin C amat penting bagi permbangunan asas kolagen iaitu struktur bahan untuk tulang, kulit, saluran darah dan tisu-tisu lain. Kekurangan Vitamin C akan menyebabkan keradangdan gusi, kulit bersisik, hidung berdarah, sakit sendi dan lain-lain berkait dengan penyakit skurvi. Tambahan lagi ada kajian menunukkan bahawa pengambilan makanan yang diperkayai dengan Vitamin C dapat mengurangkan risiko penyakit kanser. Vitamin C adalah antioksida yang dapat meneutralkan molekul oksigen yang tidak stabil yang boleh merosakkan DNA.  Kajian terkini juga membuktikan Vitamin C menhalang Helicobacter pylori, sejenis bakteria yang menyebabkan kanser perut dan ulcers. Vitamin C juga menyokong kesihatan jantung dan arteri di mana satu kajian yang dilakukan pada 2003 di Children's Hospital, Boston, menunjukkan mereka yang memgambil Vitamin C yang paling tinggi memiliki risiko yang paling rendah untuk mempunyai masalah penyakit jantung.Sifat antioksida Vitamin C dapat menghalang kerosakan pada dinding arteri yang boleh menyebabkan kolesterol. Ibu-bu mengandung serta bayi perlu lebih mengambil Vitamin C. Dalam satu kajian yang dilakukan di Korea Selatan melaporkan berat kelahiran yang tinggi di kalangan bayi yang dilahirkan oleh ibu-ibu yang mempunyai kadar Vitamin C yang tinggi.Satu laporan dalam European Journal of Clinical Nutrition menunjukkan bahawa Vitamin C yang terkandung dalam susu ibu dapat mengurangkan risiko alahan dermatitis pada bayi.


 Kadar Vitamin C yang diperlukan

Adalah digalakkan untuk mengambil Vitamin C pada kadar 90 mg bagi lelaki dan 75 mg bagi wanita setiap hari. Satu kajian oleh National Institutes of Health menunjukkan bahawa badan manusia hanya mampu menyerap Vitamin C maksimum pada 400mg sehari; lebih dari itu akan dikumuhkan dari sistem badan. Pastikan untuk mendapat Vitamin C daripada sumber buah-buahan dan sayur-sayuran atau untuk lebih mudah dan yakin akan kadar keperluan harian anda ambil supplement Shaklee yang senang dikunyah dan dimakan dengan rasa sitrus oren tanpa perasa dan pewarna tiruan serta pengawet.

Hanya RM37.50 sebotol untuk penggunaan selama 3 bulan. Murahkan bagi vitamin yang berkualiti tinggi dan berkesan? Shaklee memang mampu dibeli semua bagi memastikan kesihatan yang baik. Untuk info dan pembelian hubungi saya sekarang sementara stok masih ada. Vit C ini agak popular sebab kali terakhir stok ada kat Shaklee ofis beberapa bulan lepas habis semua stok dalam masa beberapa hari je!

Call/sms/whatsapp

ASMA
012-2955360





Tiada ulasan:

Catat Ulasan