Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Khamis, 22 Mei 2014

Kadar Keperluan Harian dan Kepentingan Kalsium Ostematrix pada Badan untuk tulang dan gigi yang kuat

KALSIUM adalah elemen kimia yang penting bagi tubuh manusia. Badan manusia perlukan sejumlah amaun kalsium bagi tulang dan gigi kuat serta bagi memastikan membantu fungsi
badan yang sihat.Kalsium tersimpan dalam tulang dan gigi kita.Apabila badan kurang kalsium, sumber kalsium dalam tulang dan gigi akan diguna oleh badan. Wanita mengandung,menyusu badan,orang tua dan mereka yang lemah tulang memerlukan sumber kalsium yang lebih tinggi;apatah lagi jika tidak minum atau alah susu dan tenusu lain. Kajian ada menunjukkan wanita yang mengambil lebih kalsium berpotensi untuk hidup lebih lama.

Badan yang kurang kalsium lebih mudah memgalami masalah osteoporosis/lemah tulang kemudian hari. Sudah tentu jika umur panjang kita nak mampu berdiri,berjalan di usia tua bukan?

Istimewanya Ostematrix ni adalah ianya mengandungi sumber kalsium dan vit D seharian yang diperlukan badan. Vit D membantu menyerap dan menyimpan kalsium dalam tulang dengan lebih baik.

Kalsium juga membantu pencegahan kekejangan otot/muscle cramp, membantu mencairkan darah, membantu saluran darah menyalurkan darah serta membantu dalam penghasilan hormon dan enzim yang perlu oleh badan.Mereka yang kerap migraine juga sesuai mengambil kalsium kerana ianya menyokong saraf badan.

Saya memang kurang suka dan jarang minum
susu atau sumber tenusu lain. Tambahan lagi saya masih menyusu badan anak saya dan kerap sibuk menguruskan kerja dan keluarga. Ostematrix bantu mengurangkan masalah sakit badan saya. Badan rasa lebih kuat untuk
lebih aktif membuat kerja rumah yang berat dan mengejar dan mendukung anak ;) sebelum ini memang kerap teruk sakit belakang dan lutut.

Untuk info dan pembelian hubungi saya di 0122955360 sekarang. Ready stock available.Cash on Delivery for selected areas while other places by post.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan