Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Rabu, 21 Mei 2014

Shaklee Advanced Joints Health Tablet untuk atasi masalah sakit sendi lutut agar kembali kuat dan sihat

Sakit sendi seperti lutut, pinggang, sendi jari, bahu dan sebagainya ni memang banyak membataskan pergerakan badan kita. Nak naik tangga, bukit, tunduk, berlutut, bersimpuh atau mengangkat barang pastinya perit sakitnya dan tidak selesa. Banyak punca menyebabkan sakit sendi ni antaranya faktor umur yang semakin tua, gaya hidup, postur badan, berat badan dan kesihatan. Orang tua paling banyak sakit  sendi terutamanya sakit lutut disebabkan yang meningkat maka kadar kalsium dalam badan juga berkurangan. Begitu juga orang wanita yang sudah beranak dan menyusu badan lebih senang untuk mengalami masalah sendi kerana wanita terutamanya akan kehilangan kalsium bila menyusu badan serta tulang menjadi lemah apabila banyak melakukan kerja rumah dan menjaga anak. Rata-rata manusia akan mula kehilangan kemampuan untuk menyerap kalsium dengan efisien setelah umur mencapai 35 tahun ke atas. Mereka yang kuat bersukan aktif seperti berlari dan melompat akan lebih tinggi risiko untuk sakit lutut kerana hentakan pada sendi. Sakit sendi juga boleh berlaku apabila kita memnpunyai berat badan yang berlebihan yang tidak mampu ditampu oleh rangka badan. Malahan sekiranya kita mempunyai postur badan yang salah semasa berdiri, duduk atau pon semasa mengangkat barang boleh menjadi punca sakit sendi.

Jadi bagaimana boleh kita atasinya? Cara mudah dan cepat bagi sesetengah orang adalah untuk mengambil ubat penahan sakit yang sememangnya bukan jalan penyelesaian yang baik bagi jangka masa panjang kerana ubat penahan sakit mengandungi bahan kimia yang mempunyai kesan buruk pada badan dan menahan sakit untuk tempoh sementara saja. Malah dengan minum susu banyak atau mengambil supplement kalsium belum tentu dapat membantu sakit sendi kerana kalsium diperlukan untuk pembinaan tulang.Shaklee mempunyai formulasi istimewa untuk membantu kesihatan sendi iaitu Advanced Joints Health Tablet.

AJHT membantu untuk:
- menggalakkan mobiliti
- meningkatkan fleksibiliti
- meningkatkan fungsi sendi
-menyokong kesihatan sendi untuk jangkamasa panjang

Formula AJHT terdiri daripada nutrien: zinc, manganese, kuprum dan Vitamin C di mana setiap satunya memainkan peranan unik dan kritikal dalam membangunkan kolagen penghubung dan rawan yang sihat. AJHT diperbuat daripada ekstrak Boswellia yang berkualiti tinggi sejenis tumbuhan botanikal yang menghalang formasi leukotrien; kimia yang dihasilkan oleh tubuh yang menyerang tisu sendi menyebabkan ketidakselesaan sendi. Dalam satu ujian klinikal penggunaan AJHT menunjukkan peningkatan keselesaan sendi dalam jangkamasa seawal 5 hari. AJHT tidak mengandungi kondroitin sejenis bahan yang terbukti secara klinikal menghalang penyerapan glukosamin; glukosamin adalah sejenis asid amino yang berfungsi sebagai blok utama pembinaan struktur proteoglycans, komponen struktur rawan dan cecair antara tulang yang membekalkan pelinciran. AJHT adalah bebas dari kekerang dan 100% VEGETARIAN.

Sebotol AJHT adalah RM124.00 yang mengandungi 60 tablets.

Sesuai untuk dihadiahkan pada ibu bapa tersayang yang ada masalah sendi dan juga untuk keluarga dan rakan-rakan dengan masalah sama.

Untuk info lanjut dan berminat untuk mendapatkan AJHT hubungi saya sementara stok masih ada. AJHT ni agak popular juga kerana selalu kehabisan stok. Shaklee baru saja renew stok minggu ini. My clients ada yang banyak kali repeat beli AJHT because it really works and helps to speed up knee injury. Jom cuba secara sihat, selamat dan semulajadi.

Asma Hani
012-2955360
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan