Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Jumaat, 3 Januari 2014

Berpantang dan Banyakkan Susu Badan dengan Shaklee

Lagi sekali saya nak share experience saya berpantang dan menyusu badan dengan Shaklee. Bukan saja untuk manfaat bakal-bakal ibu malahan untuk suami atau bapa juga. Bila dah beranak and nak berpantang penting bagi suami untuk faham keperluan berpantang ni bagi isteri tersayang. Jadi waktu berpantanglah suami kena lebih rajin menjaga dan memanjakan isteri yang dah banyak berkorban mengandungkan anak selama 9 bulan dan kemudiannya menghadapi kesakitan masa beranak. Elok berkongsi manfaat Shaklee ini because saya rasai kesan positifnya. Lagipon saya suka galakkan ibu di luar sana untuk teruskan breastfeeding especially sampai umur 2 tahun.

Selalunya bila kandungan dah masuk 6 bulan ramai dah ibu-ibu ready membeli barangan keperluan bersalin, berpantang and barangan bayi. Ada baiknya beli awal dan sedikit demi sedikit sebab boleh kawal bajet. Jadi tak delah keluar belanja tinggi sangat masa last minute, sebab kita pon nak ready duit utk kos bersalin di hospital nanti. Lagi satu kebaikannya adalah kita masih larat nak berjalan shopping awal2 ni.Kalau dah sarat esok memang cepat penat sebab badan dah makin berat.

Antara barangan keperluan adalah barangan ibu & baby semasa di hospital, barangan bayi dan barangan ibu semasa berpantang. Dalam entry ni saya nak fokuskan kepada set barangan semasa berpantang.

Barangan keperluan berpantang elok dipilih dengan teliti kerana ianya membantu prpses pemulihan badan ibu. Barang yang wajib ada untuk berpantang amalan saya adalah tungku besi, bengkung, stokin, baju butang hadapan/nursing shirt, kain batik, nursing bra, sweater berlengan panjang, maternity pad and Shaklee Confinement set.

Penting Shaklee set ni sebab ianya telah berjaya membantu saya pulih selepas bersalin. Luka episiotomy cepat baik, badan bertenaga dan tidak mudah letih sehingga waktu siang pon saya jarang tidur.Tapi waktu malam saya masih mampu berjaga malam untuk menyusu baby tanpa rasa penat dan stress. Semua ini disebabkan pengambilan Vit B Complex. Masa berpantang saya pon mengikut pantang larang makanan tertentu kerana takut urat sakit disebabkan sejuk dan masuk angin. Lagipun menyusu badan jadi tak elok makan minum sewenang-wenangnya takut effect pada baby seperti cirit birit atau kembung perut. Dengan pengambilan Vitalea saya masih mendapat semua nutrient penting yang diperlukan badan untuk proses pemulihan walaupon kurang pilihan makanan masa berpantang. Manakala ESP juga turut membantu memulihkan sel dan luka, menurunkan berat badan, di samping memberi tenaga dan memekatkan susu dengan lebih nutrisi baik untuk bayi. Malahan muka saya juga berseri sihat dan tak pucat kerana pengambilan zink membantu menganti darah nifas yang hilang selepas bersalin. Saya juga mengambil kalsium bagi menguatkan tulang memandangkan kalsium akan hilang apabila menyusu badan dan tambahan lagi saya bukanlah jenis yang suka minum susu.

Selepas sebulan berpantang barulah saya mengambil Alfalfa sebagai milk booster untuk lebihkan susu badan sebagai persediaan untuk mengepam dan membuat stok EBM sebelum mula bekerja semula selepas 60 hari. Memang penuh freezer saya dengan EBM sebelum mula bekerja. Sebelum ni bila baca testimoni orang lain saya macam tak percaya je. Bila guna sendiri barulah yakin :) Masa baby tido saya akan pump untuk stok. 
Every 3 hours saya akan menyusu baby direct atau pam susu.

Saya memang selesa dengan Set Confinement & Breatsfeeding Shaklee sebab ianya selamat bagi saya dan baby. Shaklee products are Always Work, Always Safe and Always Green and Natural.No more jamu traditional jamu yang pahit dan busuk. Dulu guna jamu kena paksa telan.  Jamu pon tak sesuai kerana ianya panas bagi baby yang menyusu badan dan boleh membuat cirit birit. In fact pengambilan jamu tak disyorkan doktor pada awal berpantang kerana takut baby kena jaundis.

So memang banyak kelebihan set Shaklee kan? Ini testimoni saya dan banyak juga testimoni pengguna lain. Jadi if anda pon nak merasai kebaikan vitamin Shaklee boleh hubungi saya di 0122955360 untuk pembelian.
Bulan Januari 2014 ni ada promo Alfalfa jadi memang sesuai sangatlah bagi ibu-ibu yang menyusu badan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan