Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Rabu, 22 Januari 2014

Atasi penyakit Gout dengan Shaklee

Kalau ikut pemerhatian saya gout ni banyak menyerang kaum lelaki tak kira muda atau tua. Bila datang gout memang MC la gamaknya kan.

Gout adalah serangan kesakitan dan pembengkakan pada sendi-sendi. Gout adalah jenis arthritis. Ianya disebabkan oleh bahan kimia dalam badan dipanggil asid urik. Asid urik kebiasaannya tidak merbahaya dan dihasilkan oleh badan. Asid urik berlebihan akan dikumuh dan dibuang oleh badan melalui air kencing ataupun najis. Bagi pesakit gout, kadar asid urik dalam darah adaaah tinggi berlebihan sehingga menyebabkan kristal asid urik terbentuk pada sendi. Kristal ini akan menggangu tisu sendi dan menyebabkkn bengkak,radang dan kesakitan- serangan gout.

Cara rawatan biasanya dengan mengambil pain killer bagi mengurangkan kesan bengkak.

Antara cara untuk mengatasi masalah gout adalah dengan mengubah cara hidup. Antaranya mengurangkan berat badan bagi yang overweight, mengamalkan pemakanan sihat, tidak memgambil alkohol atau minuman bergula dan mengambil supplement Vit C.Ada juga makanan yang boleh menaikkan kadar asid urik seperti hati, sardin, ekstrak yeast, kupang dan sebagainya. Ada juga sesetengah ubat yang boleh menyebabkan gout seperti aspirin dan ubat kemoterapi.

Cara am untuk rawatan gout adalah mengangkat kaki untuk kurangkan bengkak dan apply ice pack.Kaedah perubatan adalah mengambil pain killer antiinflammatory.

Tapi kalau kerap gout..mengambil pain killer adalah tidak bagus untuk badan dalam jangka masa yang lama.

Jadi saya syorkan kaedah dengan membekalkan vitamin atau nutrient yang diperlukan badan untuk mengatasi dan mengelak gout. Caranya dengan supplement Shaklee. Vitamin Shaklee berkualiti tinggi dan efektif.Harga pon berpatutan.Jadi nak tau lebih lanjut set Shaklee untuk penyakit Gout atau Arthritis..hubungi saya di 0122955360. COD boleh dibuat di Shah Alam.
Delivery di Gombak dan Melawati semasa hari minggu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan