Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Khamis, 28 November 2013

Set Menyusu Shaklee yang famous!

Setiap ibu pasti mahukan yang terbaik untuk anak-anaknya bukan? Sebab itulah ibu lah selalunya yang lebih berusaha untuk memastikan hasratnya tercapai.

Mungkin sebelum ini (lebih kurang 6 atau 7 tahun yang lalu) penyusuan badan bukanlah satu trend pada waktu itu. Bila bercakap atau melihat seorang wanita yang menyusukan badan pasti ramai yang akan rasa segan malu.

Tetapi kini makin ramai wanita yang aware dengan kebaikan breastfeeding. Trend ini mungkin disebabkan faktor kemudahan social media dan internet yang sangat maju pada masa kini yang membolehkan penyebaran maklumat dan awareness mengenai breastfeeding dapat dikongsikan dengan ramai wanita di luar sana.Malahan kini lebih senang untuk mendapat barangan yang membantu ibu-ibu untuk menyusu dengan lebih senang. Ibu yang bekerja pon masih boleh terus menyusu kerana adanya pam susu yang banyak di jual di pasaran.

Susu ibu memang tiada tandingan nilai dan kebaikannya sehinggakan formula susu tepung yang paling mahal pon tidak boleh memberi kebaikan dan nutrient yang sama dengan susu ibu. Hebat kan. Malah dalam Al Quran turut ada dinyatakan bahawa kaum ibu diseru untuk menyusukan anak sehingga umur anak 2 tahun.

Bagi sesetengah ibu, menyusu badan bukan lah satu masalah kerana mereka sentiasa boleh menyusu anak secara eksklusif or fully breastfeed.Bagus kan. Namun ada juga ibu-ibu yang mungkin kekurangan susu tetapi masih bersemangat dan ingin terus menyusu badan.

Ada terdapat pelbagai petua untuk menambah susu badan. Antaranya makan kurma, sup lobak putih, ulam jantung pisang, sup seaweed, bayam, air longan dan bermacam-macam lagi. Yang penting ibu-ibu menyusu mesti mengambil makanan seimbang dan secukupnya, minum air yang banyak dan elak dari stres kerana ianya boleh memberi kesan kepada pengeluaran susu badan. Semua faktor ini akan mempengaruhi keseimbangan hormon badan kita untuk pengeluaran susu badan.

OK ada ibu-ibu yang bertanya bagaimana pula jika semua usaha gagal untuk menghasilkan susu secukupnya?

DON'T GIVE UP! Sentiasa terus berusaha dan terus kerapkan menyusu badan. Anda juga boleh mencuba mengambil supplement vitamin untuk memastikan badan menerima semua nutrient penting yang diperlukan badan untuk menghasilkan susu secukupnya. Jadi saya sarankan SHAKLEE Breastfeeding Set bagi membantu penghasilan susu yang secukupnya. Banyak testimoni pengguna boleh didapati di internet yang boleh dijadikan sebagai rujukan. Shaklee set ini juga sesuai diambil semasa bulan puasa memandangkan ibu-ibu tidak makan minum sepanjang siang hari.

Hubungi saya sekarang untuk set menyusu Shaklee di 0122955360.Ready stock di TTDI Jaya Shah Alam sedia untuk COD di Shah Alam atau courier di luar kawasan Shah Alam. COD juga boleh dibuat di kawasan sekitar Gombak dan Taman Melawati pada hari minggu.

Harga set menyusu bergantung kepada vitamin yang diperlukan anda. Saya sedia memberikan konsultansi. 

1 ulasan: