Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Sabtu, 30 November 2013

Set Berpantang Shaklee Selamat dan Semulajadi

Berpantang selepas bersalin adalah penting bagi seorang ibu bagi memastikan kesihatan dan kekuatan badan kembali kepada asal seperti sebelum mengandung.

Pelbagai pantang larang dan cara menjadi amalan tidak kira Melayu, Cina dan India.Namun begitu asas perubatan dan amalan semasa berpantang adalah sama.

Kalau masa berpantang, bermacam-macam makanan tidak boleh diambil kerana dikhuatiri menggangu proses pemulihan. Ada pantang yang mengatakan ibu tidak boleh mengambil sayur-sayuran kerana sejuk, tidak boleh minum air berlebihan, tidak boleh minum ais, tidak boleh memakan buah-buahan dan pelbagai lagi. Ada amalan tradisional melayu yang ekstrem di mana ibu hanya makan nasi panas bersama ikan kering semata-mata. Jikalau begitu bagaimana ibu boleh pulih sekiranya tidak mendapat nutrisi secukupnya yang diperlukan oleh badan bukan?

Bagi membantu proses pemulihan kesihatan dan badan, ibu-ibu akan mengambil jamu atau herba tradisional dan juga berurut badan serta bertungku. Namun tidak ramai yang suka mengambil jamu kerana rasanya yang pahit dan yang kata busuk :)

Jamu bukan saja mengembalikan tenaga badan, ia juga memanaskan badan semasa berpantang. Tetapi jamu juga boleh mendatangkan kesan buruk pada si ibu atau bayi terutamanya pada peringkat bulan pertama kerana waktu ini bayi berisiko dengan jaundis.

Jadi bagaimana cara pemakanan selamat semasa berpantang? Kalau ikutkan amalan Melayu memang macam- macam tak boleh makan dan minum.

Jawapannya adalah dengan mengambil supplement vitamin bagi menambahkan nutrisi badan yang hilang atau tidak mencukupi dengan hanya makan makanan semasa pantang yang selalunya tidak seimbang. Set Berpantang Shaklee mampu membekalkan badan ibu dengan semua nutrisi seimbang untuk kembalikan kesihatan badan.

Set Shaklee ini amat berkesan, selamat dan semulajadi. Sebab itu lah saya berani mencuba set ini semasa berpantang anak ketiga saya. Mudah dan selamat! Tak perlu dah nak memaksa diri telan jamu yang tak sedap rasanya. Dengan vitamin Shaklee saya yakin semua nutrisi seimbang dapat diserap oleh badan kerana kurang dari tempoh sebulan saya rasa sihat dan bertenaga. Malah ahli keluarga yang melawat pon notice saya kelihatan sihat dan kuat semasa berpantang. Doktor saya pon ada menasihatkan untuk mengambil vitamin supplement semasa berpantang bagi membantu memulihkan badan.

Jadi jika anda sedang dalam persediaan untuk berpantang bolehlah saya syorkan untuk mengambil Set Berpantang Shaklee.

Untuk maklumat lanjut dan pembelian boleh hubungi saya kerana saya adalah pengedar sah barangan Shaklee. Harga yang murah dan menarik..yang penting berbaloi. Hubungi di talian 0122955360.Boleh sms atau whatsapp. Kalau nak bertanya panjang emel pon boleh hanihai@gmail.com atau hanihai77@yahoo.com.

COD untuk kawasan TTDI Jaya, Bukit Jelutong, Glenmarie, Batu 3 dan Sek. 13 Shah Alam. COD kawasan Shah Alam yang lain bergantung kepada kedudukan lokasi. COD di kawasan Gombak dan Taman Melawati pada hari minggu sahaja.

Lain-lain tempat dengan Poslaju atau GDex.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan