Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Isnin, 8 September 2014

Mengapa perlu ambil Shaklee Collagen Powder untuk antipenuaan dan faktor-faktor kehilangan kolagen.



Kolagen ialah sejenis protein yang banyak terdapat di dalam tubuh manusia dan memainkan peranan yang penting. Kolagen  membantu membentuk tisu dalam badan selain memberi sokongan pada tubuh. Kolagen terdapat pada otot, tulang, kulit, tendon dan  tulang rawan. Apabila umur meningkat, kolagen di dalam badan menurun dan menyebabkan kulit kendur dan tulang rapuh. 

Penghasilan kolagen oleh badan berkurangan sebanyak 1.5% setiap tahun apabila mencecah usia 25 tahun. Kedutan kulit berlaku disebabkan kehilangan kolagen, Makanan tambahan kolagen seperti Shaklee Collagen Powder mampu meningkatkan kolagen yang hilang bagi mengurangkan kedutan kulit.Penyelidikan telah membuktikan kehilangan kolagen penyebab utama kesan penuaan. Ini kerana proses penuaan bermula secara semulajadi apabila mencecah umur 20-an. Secara amnya, badan manusia kehilangan 1000 mg ke 4000 mg kolagen seharian. Wanita kehilangan kolagen 2.5 kali lebih cepat dari lelaki. Disebabkan factor biologi, wanita akan terus kehilangan kolagen yang seterusnya menyebabkan pelbagai masalah kulit. Oleh itu, sekiranya wanita tidak mengambil hirau akan pemeliharaan kolagen, proses penuaan akan berlaku lebih pantas!!! Kehilangan kolagen dipengaruhi oleh pelbagi faktor seperti kulit terdedah kepada sinar matahari, kesan rokok, gaya hidup yang tidak sihat, pemakanan yang tidak seimbang, kesan stress, tidur tidak mencukupi dan pencemaran persekitaran.
 Ada bermacam-macam jenis kolagen suplemen. Oral kolagen suplemen dalam bentuk pil atau minuman menjanjikan pengurangan penyakit seperti arthritis, membantu penurunan berat badan, membina otot dan rejuvenasi kulit. Krim kolagen pula dikatakan dapat membantu menegangkan kulit tapi pada hakikatnya kolagen molekul terlalu besar untuk diserap. Suntikan kolagen untuk mengembalikan ketegangan kulit dan menghilangkan kedut pada kulit. Suntikan kolagen juga boleh digunakan untuk menghasilkan bibir yang lebih tebal. Rawatan kolagen dari segi medikal ialah oral glucosamine dan suntikan pada sendi. 

 
Shaklee Collagen Powder adalah oral kolagen supplement dalam bentuk serbuk yang hanya perlu diambil sebanyak 1 sachet sehari dibancuh dengan air suam atau jus kegemaran anda. Sangat mudah berbanding krim dan suntikan kolagen. Untuk mendapatkan kesan yang baik, minum kolagen semasa perut kosong samada pagi atau malam sebelum tidur kerana kolagen akan menjadi kurang berkesan apabila diuraikan bersama makanan dalam perut. Jadi ambil kolagen selepas bangun pagi dan sebelum sarapan ATAU 3-4 jam selepas makan malam dan sebelum tidur. 

Shaklee Collagen Powder yang diperbuat dari sisik Ikan Merah laut dalam 4000mg bermutu tinggi yang mempunyai berat molekul 1000 Dalton saja membuatkan ianya sangat senang dan cepat diserap oleh badan. Shaklee Collagen turut diperkaya dengan 7 bahan aktif semulajadi lain termasuk Vitamin C dan B bagi meningkatkan lagi keupayaan untuk penghasilan kolagen dalam badan. Sebab itulah dengan pengambilan Shaklee Collagen Powder ramai pengguna Shaklee mampu melihat kesan positif seawal 2 minggu!

Jadi mulalah kembalikan kolagen bermula umur 20-an agar anda masih boleh kelihatan umur 25 tahun pada umur 40 tahun!

PM saya untuk dapatkan Shaklee Collagen Powder. Bulan September ada harga promosi jadi rebut peluang ini untuk mendapatkannya. Ready stok available. Ramai dah buat order bulan ni :) Lihat testimoni pengguna Shaklee Collagen Powder seperti bawah. Anda pasti teruja akan keberkesanannya.


Asma 
012-2955360 

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan