Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Khamis, 4 September 2014

Kelebihan dan keberkesanan Shaklee Collagen Powder untuk anti-penuaan dan kulit kelihatan lebih muda



Terdapat 2 jenis kandungan kolagen: ekstrak haiwan dan ekstrak ikan. Kolagen boleh didapati banyak di dalam kulit. Kebanyakan produk kolagen di pasaran diperbuat dari kulit khinzir, ayam, kulit ikan atau sisik ikan. Produk kolagen berasaskan marin atau ikan rata-ratanya memang lebih mahal harganya kerana kualitinya yang lebih senang diserap oleh badan. Bagi produk kolagen yang berasakan ekstrak haiwan pula tentulah kita akan was-was akan status halalnya.  Bagi memilih supplement kolagen ikan, adalah penting untuk mengetahui bahagian ikan yang digunakan. Ada yang menggunakan sisik ikan. Bahan yang mahal berkait dengan kualiti tinggi. Oleh itu adalah perlu untuk memahami harga pasaran bagi kandungan-kandungan produk. 

Shaklee Collagen Powder diperbuat dari ekstrak ikan. Bukan sebarang jenis ikan tetapi Sisik Kulit Ikan Merah laut dalam yang terpilih kerana sisiknya yang tahan lasak dan jauh dari pencemaran. Shaklee Collagen Powder mengandungi ekstrak kolagen sisik ikan merah 4000mg yang juga bermolekul ringan 1000 Dalton yang sangat mudah diserap badan dan membantu peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Kolagen hanya diserap badan selepas ianya dipecahkan kepada peptides oleh enzim penghadaman. Keupayaan untuk menguraikan kolagen adalah bersamaan dengan keupayaan menyerap kolagen. Oleh itu, kolagen ikan ada 7 kali lebih senang diuraikan dan diserap jika dibandingkan dengan kolagen ekstrak haiwan. Shaklee Collagen Powder berkualiti tinggi dan mempunyai jaminan oleh Shaklee kerana proses pengektrakan kolagen yang propriteri bagi tidak memusnahkan atau menggangu kualiti kolagen. Malahan Shaklee Collagen Powder juga senang dimakan dan dibawa ke mana-mana , tidak berbau dan tidak mempunyai rasa yang tidak enak seperti kolagen lain. Lagi satu cara untuk mengenal pasti kolagen yang berkualiti tinggi adalah warna kolagen yang berwarna putih gading (ivory), dalam bentuk serbuk(granulated), bau yang terkawal dan mudah larut air sepertimana Shaklee Collagen Powder.


Saya berpendapat kita tidak perlu mempersoalkan harga Shaklee Collagen Powder yang tinggi kerana semakin tinggi harga bahan dan pemprosesan maka tinggi kualiti produk tersebut. Apatah lagi Shaklee Collagen yang mempunyai berat molekul 1000 Dalton amat senang diserap oleh badan jika dibandingkan dengan produk lain di pasaran yang mempungai Dalton yang lebih tinggi ( lebih 3000 Dalton). Kebanyakan kolagen dalam bentuk krim kecantikan mempunyai molekul yang besar ( nilai Dalton yang sangat tinggi ) menyebabkan ianya sukar diserap ke dalam kulit dan hanya meliputi permukaan kulit dan hilang apabila dibasuh atau digosok. Dengan Shaklee Collagen Powder anda pasti dapat merasai dan melihat kesannya kerana setiap produk Shaklee adalah semulajadi dan diuji secara klinikal. Walaupun kosnya sedikit tinggi, kita tak seharusnya kisah dengan harga sekiranya ianya boleh membantu mengembalikan daya hidup (vitality) dan tenaga yang kian berkurang.

TESTIMONI SAYA:
Saya sendiri dah lama guna Shaklee Collagen Powder dan memang berpuas hati. At my age saya sering sakit sendi, tapi lepas ambil 4 sachet setiap hari berturut-turut saya rasa perbezaan ketara di mana saya tidak lagi rasa sakit pada sendi lutut. Malahan tumit kaki saya yang kering merekah teruk semakin lembut dan sihat kembali. Lepas 15 sachet kulit memang rasa dan kelihatan lebih tegang, halus lembut, garis-garis halus pada muka,mata dan leher berkurangan, pori-pori muka mengecil, selulit dan kesan regangan perut selepas bersalin pon nampak berkurangan malah tona warna kulit lebih sekata dan nampak cerah. Saya juga perasan rambut lebih lebat dan kuat, kuku saya pon kuat dan sihat. Shaklee Collagen Powder memang berkesan sebab tu saya terus menggunakannya sehingga kini kerana kolagen makin berkurangan lepas umur kita melebihi 25 tahun. Jadi perlu ambil kolagen sebagai makanan tambahan. Malah saya syorkan Shaklee Collagen ni kepada keluarga dan rakan-rakan yang semuanya berpuas hati dan sentiasa repeat order beli dengan saya. Saya sendiri boleh nampak perubahan baik yang ketara pada struktur kulit ibu saya selepas dia mengambil Shaklee Collagen hanya selepas 4 sachet saja. Hebat tu bukan kata-kata kosong. Berbaloi dan puasa hati.

Nak cuba dan rasai kebaikan Shaklee Collagen Powder ni boleh hubungi saya sekarang.

Asma
012-2955360


Tiada ulasan:

Catat Ulasan