Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Rabu, 30 April 2014

Tips dan cara kurangkan dan singkirkan lemak berat badan berlebihan dengan formulasi Leucine dalam Shaklee Cinch Shake Mix, lebih sihat selamat dan kurus langsing!


Semua orang idamkan bentuk badan yang kurus dan langsing.

Tapi nak kawal berat badan agar tidak naik berat bukan lah mudah bagi semua orang. Pelbagai cara boleh kita buat dan amalkan bagi mengurangkan berat badan dan seterusnya mengekalkan berat badan tersebut agar ideal.

Berikut adalah antara cara untuk kita menguragkan berat badan:

1) Mengambil makanan yang tidak berminyak, berlemak seperti daging dan tenusu.
2) Mengurangkan kadar pengambilan makanan yang tinggi kandungan gula dan karbohidrat seperti kek, minuman berkabonat, puding  dan sebagainya
3) Memilih makanan yang berkualiti dan menitik berat kuantiti yang diambil ; kita perlu lebihkan makanan yang tidak menggemukkan seperti sayuran, buah-buahan, ikan, bijirin. Makanan yang berlemak, berminyak dan tinggi kandungan gula perlulah dikurangkan.atau dielakkan. Disarankan mengambil lebih makanan berprotein seperti daging tanpa lemak/kulit, ikan dan sebagainya.
4) Memastikan jumlah kalori yang diambil adalah kurang dari jumlah kalori yang dibakar. Pengurangan berat badan akan lebih cepat sekiranya kita bergerak aktif dan bersenam bagi membakar lebih kalori dan meningkatkan metabolisma badan.
5) Jangan sesekali meninggalkan waktu makan. Makan 3 kali sehari bagi mengekalkan metabolisme badan.
6) Disarankan minum air kosong/suam yang banyak. Mereka yang berjaya mengurangkan berat badan mengamalkan pengambilan air sebanyak 3 liter sehari.
7) Cuba amalkan air panas atau suam. Jangan ambil air berais.
8) Jangan sesekali crash diet atau diet melampau kerana badan anda berpotensi besar untuk naik mendadak semula.
9) Ambil supplement yang dapat membantu mempercepatkan pembakaran dan penyingkiran lemak seperti Shaklee Cinch Shake Mix yang selamat dan semulajadi.

Shaklee Cinch Shake Mix mengandungi Leucine iaitu sejenis asid amino penting bagi pembentukan protien untuk membina dan mengekalkan otot badan. Tubuh badan manusia perlu mengambil supplement untuk mendapatkan sumber Leucine yang diperbuat daripada kacang soya non GMO yang berprotein tinggi. Leucine membantu mengekalkan otot dalam masa kita berdiet untuk mengurangan berat badan.Pengekalan otot adalah penting bagi permulaan diet dan selepas diet bagi memastikan otot-otot tersebut membantu badan kita membakar kalori atau meningkatkan metabolisme badan setiap hari. Senaman bagi menguatkan otot-otot boleh dilakukan di rumah bagi meningkatkan pembakaran kalori dan lemak yang tidak diperlukan oleh badan dan mencapai badan yang lebih ramping dan tegap.Dengan pengambilan Shaklee Cinch Shake Mix, anda akan hilang lemak berlebihan dan bukan otot badan yang diperlukan badan. Berbeza dengan supplement atau cara diet yang kebiasaan diamalkan orang ramai di mana anda akan kehilangan kedua-dua otot dan lemak dalam proses diet yang menyebabkan metabolisme badan berkurangan dan seterusnya membuat berat badan kembali naik mendadak. Ini dinamakan yo-yo diet effect.



Tetapkan target pengurangan berat badan yang realistik i.e. pengurangan yang ideal adalah 1-2 pound seminggu. Timbang berat badan setiap minggu dan ukur lilit badan bagi melihat pengurangan inchi badan. Catatkan prestasi anda setiap minggu bagi megukur kejayaan anda.Pastikan anda mengikuti program diet yang mempunyai bukti dan kajian saintifik agar amalan diet anda tidak memudaratkan kesihatan anda dalam jangka masa panjang. Shaklee supplements adalah selamat dan semulajadi dan formulasi Shaklee Cinch Shake Mix disediakan oleh pakar nutrisi, doktor dan saintis. Shaklee Cinch Shake Mix juga amat mengenyangkan dan lazat. Boleh didapati dengan 3 perasa pilihan: Vanilla, Chocolate dan Cafe Latte.

Dah faham cara mengurangkan berat badan yang sihat. Jom hubungi saya di 012-2955360 untuk memulakan kesihatan yang sihat dan kurangkan berat badan anda ntuk target lebih ideal!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan