Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Ahad, 23 Februari 2014

Mengapa perlu ambil supplement vitamin?

Ramai akan berkata " Saya makan setiap hari dan mengambil semua jenis makanan seperti sayur buah ayam ikan susu dan lain-lain. Jadi mengapa saya harus mengambil supplement atau vitamin lagi?".

Supplement bermaksud tambahan. Jadi mengapa kita sebenarnya digalakkan mengambil supplement atau vitamin tambahan oleh doktor? Badan manusia memerlukan nutrisi- nutrisi penting yang secukupnya seharian bagi memastikan perkembangan dan fungsi tubuh badan dan otak yang sebaiknya agar lebih sihat dan cergas.

Antara sebab mengapa perlunya vitamin tambahan adalah:
- sumber makanan sekarang bukan lagi seperti dahulu kala kerana sudah kekurangan zat dan nutrisi akibat diproses, diubah genetik dan disediakan dengan cara yang selalunya memusnahkan khasiat semulajadinya
- masalah penghadaman yang menyukarkan khasiat diserap sebaiknya ke dalam badan
- penyediaan makanan yang kurang baik memusnahkan atau mengurangkan khasiat semulajadi
- sumber makanan dicemari toksin merbahaya seperti baja, racun, pengawet dan lain-lain.
- hormon badan yang tidak seimbang sebab faktor luaran dan dalaman
- kualiti atau amalan hidup yang tidak sihat dan seimbang
- kekurangan zat nutrisi yang diperlukan badan akan berisiko tinggi untuk didatangi penyakit
 
Shaklee memberi jaminan terhadap kualiti produknya; Selamat dan semulajadi.
Shaklee satu jenama yang dipercayai dan telah berada di pasaran melebihi 50 tahun.


Untuk pembelian hubungi saya di 0122955360 atau dapatkan updates atau promosi terkini 
Shaklee di facebook page saya.



Multivitamin vitalea masih dalam promosi hingga 28/2/2014.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan