Like Facebook Fanpage saya

Untuk info kesihatan dan promosi terkini Shaklee, sila Like saya di Facebook: Vitamin Sihat Semulajadi by Hani


Selasa, 4 November 2014

Omega 3 Shaklee Omegaguard penting untuk perkembangan minda bayi dan kanak-kanak dan untuk ibu yang menyusu badan

Kajian telah membuktikan bayi yang menerima diet mengandungi asid lemak Omega 3 mempunyai banyak kelebihan dalam pertumbuhannya. Satu kajian terbaru juga menunjukkan bayi dalam kandungan ibu yang sentiasa mengambil Omega 3 dalam dietnya turut mempunyai kelebihan dalam pertumbuhannya.

Apa kelebihan itu?
- bayi dan kanak-kanak lebih fokus dan memberi perhatian yang melibatkan keaktifan pemikiran (intelligence)
- DHA membantu perkembangan otak minda yang lebih baik dan sihat membantu pembelajaran bayi dan kanak-kanak
 
Dalam kajian yang melibatkan bayi berumur 4 hingga 8 bulan yang mempunyai ibu yang mengambil Omega 3 dalam diet pemakanan mereka telah diuji kebolehan dalam pembelajaran visual. Bayi-bayi tersebut mendapat markah yang tinggi apabila ditunjukkan beberapa keping gambar dan reaksi mereka direkodkan. 



DHA banyak didapati dalam susu ibu, malah kini formula susu tepung turut diperkaya dengan DHA. Sumber asli lain termasuk ikan salmon, ikan kod dan ikan tuna. Oleh itu, ibu-ibu yang mengandung disarankan mengambil Omega 3 yang lebih banyak bagi perkembangan otak yang baik untuk bayi. Ada isu mengenai pengambilan ikan laut salmon, tuna, kod dan sebagainya yang berkemungkinan mengandungi merkuri dalamnya yang boleh membahayakan bayi dalam kandungan. Dengan itu, ibu-ibu disarankan mengambil Omega 3 dari sumber alternatif seperti makanan tambahan Shaklee Omegaguard yang diperbuat daripada minyak ikan laut dalam yang telah melalui proses Triple Molecule Distillation bagi membuang kontimasi seperti arsenic, merkuri, kadmium, dioxin dan sebagainya. Malah Shaklee Omegaguard diperbuat dari 100% bahan semulajadi tanpa pengawet, perasa dan pewarna tiruan.

Ibu yang menyusu badan bayi mereka pon disarankan mengambil Shaklee Omegaguard dalam diet seharian mereka kerana membantu meningkatkan imuniti sistem badan termasuk bayi yang menyusu. Omega 3 yang diambil akan diserap kedalam salur darah badan dan turut dinikmati manfaatnya pada bayi yang menyusu. Ini membantu meningkatkan ketahanan sistem badan bayi daripada penyakit seperti selsema, batuk, demam dan alahan seperti asma dan ekzema. Malahan ibu yang menyusu juga yang mengambil Omegaguard dalam diet mereka lagi senang untuk menurunkan berat badan dan maintain berat badan kerana Omega 3 bertindak untuk membakar lemak badan dan meningkatkan metabolisme badan dan seterusnya membantu dalam pengawalan berat badan.
 
Dapatkan harga promosi Shaklee Omegaguard pada bulan November ini sekarang !

Hubungi Asma 0122955360




Tiada ulasan:

Catat Ulasan